marți, 8 mai 2012

Pilda talantilor

Un om, plecand departe si-a chemat slugile si le-a dat pe mana avutia sa.Astfel, unuia i-a dat cinci talanti, altuia doi talanti, iar celui de-al treilea i-a dat un talant, fiecaruia dupa puterea lui.Cel care a luat cinci talanti, a lucrat cu ei si a mai castigat cinci.La fel, cel ce a primit doi talanti, a lucrat cu ei si a mai castigat doi.Iar cel ce a primit un talant, s-a dus si a ingropat argintul stapanului sau.Cand stapanul slugilor s-a intors, dupa multa vreme, a inceput sa-si faca socotelile cu slugile.Cel care primise cinci talanti a spus: ,,Doamne, cinci talanţi mi-ai dat, iată alţi cinci talanţi am câştigat cu ei".Iar stapanul sau a raspuns: ,,Bine, slugă bună şi credincioasă, peste puţine ai fost credincioasă, peste multe te voi pune; intră întru bucuria domnului tău".Cealalta sluga care a primit doi talanti, la fel i-a inapoiat domnului sau patru talanti, acesta fiind foarte mandru.Apoi, cel cu un talant a spus: ,,Doamne, te-am ştiut că eşti om aspru, care seceri unde n-ai semănat şi aduni de unde n-ai împrăştiat. Şi temându-mă, m-am dus de am ascuns talantul tău în pământ; iată ai ce este al tău".Vazand acestea, stapanul s-a infuriat, i-a luat talantul si i l-a dat celui care avea zece talanti, apoi l-a aruncat in temnita.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu